POZNAJEMY POLSKĘ

30 listopada 2021 roku wraz z klasami I i II oraz naszymi wychowawczyniami w ramach realizowanego przez naszą szkołę ministerialnego projektu „Poznaj Polskę” wybraliśmy się na wycieczkę do Olsztyńskiego Planetarium, gdzie obejrzeliśmy projekt dydaktyczny pt. „Ziemia, Księżyc, Słońce”.

Zobaczyliśmy, jak powstają Gwiazdozbiory, które są „takimi naszymi adresami”.

Dowiedzieliśmy się, że na Ziemi widać tylko połowę gwiazd. Ciekawostką było to, że kiedyś ludzie uważali, że Ziemia jest płaska. Mikołaj Kopernik dowiódł o tym, że Ziemia jest okrągła i krąży wokół Słońca, a nie na odwrót.

W drodze powrotnej, udaliśmy się na obiad do restauracji „Warmianka” w Lidzbarku Warmińskim.

Ostatnim przystankiem naszej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Warmińskiego w Lidzbarku Warmińskim. W pięknym zamku kiedyś mieszkał biskup Ignacy Krasicki. Zamek ma ponad 700 lat. Obejrzeliśmy stare monety, obrazy, portrety, pomieszczenia, w których zamieszkiwali ludzie dworu oraz kaplicę zamkową.

Niezwykłą niespodzianką dla nas było zobaczenie małego nietoperza, który tam mieszkał.

Wycieczka bardzo nam się podobała, a zrobione przez nas zdjęcia będą przypominać nam o tym mile spędzonym dniu.